söndag 20 mars 2016

En smakebit på søndag - Den osynlige mannen från Salem

Tanken från början var att vi skulle ha besökt Trädgårdsmässan i Kista på lördagen men entréavgiften var så hutlös att vi bestämde oss för att det fick vara. Istället fick det bli lite småpyssel hemma och så kom bror min på besök, vilket alltid slutar med mycket prat om böcker och att vi tillsammans plockar fram lite böcker han är intresserad av att läsa. Och när jag ändå är uppe (som vanligt på natten) så deltar jag i En smakebit på søndag, som anordnas av Flukten fra virkeligheten, så fort lördagen övergått till söndag.
En smakebit på søndag går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

---------------------

Eftersom jag precis läst klart en bok och ska börja på nästa så kommer min smakbit från början av boken jag ska läsa. Smakbiten kommer från sidan 12 i Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Med det tomma glaset i handen går jag fram till balkongen och öppnar dörren. Vinden är varm men fuktig, får mig att rysa och jag ser på världen som väntar därnere. En ambulans och två polisbilar står parkerade i en halvcirkel mellan två lyktstolpar. Någon drar ett blåvitt avspärrningsband mellan två lyktstolpar. Jag hör dova röster, sprakandet från en polisradio, och ser det stumma blinkandet från polisbilarnas blåljus. Och bortom dem: bruset av en miljon människor, ljudet av en stor stad i tillfällig vila."

14 kommentarer:

  1. har läst mycket om Christoffer Carlsson men inget av. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Den här serien står oläst i hyllan. Någon gång så :)

    SvaraRadera
  4. Ja dessa entreavgifter :( . Tack för smakebiten det är en serie jag tänkt läsa.

    SvaraRadera
  5. Inte hört talas om boken eller författaren, men smakbiten indikerar att det är en välskriven bok.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den här serien tillhör mina absoluta favoriter!

    SvaraRadera
  7. Dette var en ny forfatter for meg. Takk for smakebit!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit! Borde kanske ge den här författarens böcker en andra chans. Första försöket gick inte så bra.

    SvaraRadera
  9. Denna har jag på läsplattan, men har inte läst ännu. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Denne har jeg lest. Jeg har lest to eller tre bøker av Christoffer Carlsson og likte dem alle sammen :-9 Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten! Lyssnat lite på den här men det ville sig inte riktigt. Kanske borde jag ge serien en till chans och läsa andra boken.....

    SvaraRadera
  12. Blir nyfiken, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Jag har läst en bok av Christoffer Carlsson och tror inte jag vill läsa flera.

    SvaraRadera