onsdag 23 mars 2016

Rea på rean

Idag var det dags att storhandla inför påsken så att vi har allt hemma och inte behöver åka och handla något under helgen. Och när vi nu ändå var i köpcentrumet så kunde jag ju inte låta bli att kika in på Akademibokhandeln. De håller på med ombyggnad just nu eftersom de fått tillgång till större yta. På något sätt hade jag förväntat mig att den löjligt trånga butiken skulle bli luftigare och det skulle vara lättare att ta sig fram när de får mer golvyta, men än så länge märks det ingenting. En del varor har det redan flyttats på men som det ser ut nu så verkar de lyckas med konststycket att inreda de större ytorna så att det blir exakt lika trångt som det var innan...men jag ska inte gå händelserna i förväg i o m att ombyggnaden ännu inte är färdig. Man kan ju hoppas på att det finns någon med lite vett i skallen i den butiken som ser till att det inte blir så trångt.
Akademibokhandeln hade nu 30% på reapriset och det var såklart lockande. Tyvärr kunde jag inte komma åt mer än ena sidan av bokhyllan och bordet som reaböckerna stod på, på andra sidan fick inte rullstolen plats. Men jag hittade i alla fall två böcker som jag såklart köpte


Flickoffret av James Oswald
Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar