lördag 14 maj 2016

Chancery Lane

Titel: Chancery Lane
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 30 (e-boksidor)
Förlag: Hoi förlag
Recensionsexemplar

"Nej tack, svart utan socker." Hon vände sig om och tog emot koppen. Hon skulle just ta ett steg mot soffan när hon såg att han öppnat gylfen. Inte bara öppnat den, utan också plockat fram vad han hade att bjuda på. Han höll vad han lovat henne. "Bråttom till nästa möte?" flinade hon. "Förlåt, dagens första möte", rättade hon sig. Både könet och testiklarna hängde ut genom öppningen, men han hade inte stånd. Inte ännu."

-------------------



Chancery Lane är Amanda Tartts femte erotiska novell med Sanna i huvudrollen. Den här gången är hon i England och hennes "äventyr" där är lika sexigt och hett som de tidigare.

Jag tycker mer och mer om Sanna, kanske just för att jag nu lärt känna henne mer och för att hon vågar ta för sig.

För mig är den enda nackdelen att Chancery Lane inte är på engelska. Jag är nämligen omåttligt förtjust i den korrekta överklassengelskan som jag tror att Chris använder. Visserligen kan jag "höra" honom i mitt huvud men ändå är det inte riktigt samma sak som att också läsa orden på det språket. Men det här är mina personliga preferenser, novellen fungerar ju alldeles utmärkt på svenska också.

Jag ser fram emot nästa novell om Sannas äventyr och hoppas att det inte tar alltför lång tid innan den kommer.

Tack till Amanda Tartt för rec.exet!

Mina recensioner av de tidigare novellerna

Choklad
Champagne DP
Chevalier
Chianti


Mer om författaren och hennes noveller finns på Amanda Tartts websida



Chancery Lane finns att köpa hos t ex

Adlibris E-novell
Bokus E-novell
CDON E-novell



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar