onsdag 28 mars 2018

Top Ten Tuesday - böcker som tilldrar sig i ett annat land



Jag kom helt plötsligt på att jag helt glömt bort Top Ten Tuesday den här veckan. Jag hade kollat upp den och temat funkade för mig så jag tänkte delta, men glömde bort det. Men ingenting säger ju att man absolut måste göra den på en tisdag så jag gör den nu istället. Temat är alltså

Books That Take Place In Another Country

-----------------

Och självklart är det då för mig något annat land än Sverige.
Det här temat var riktigt enkelt och det var precis vad jag behövde just nu. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.

1. De sju systrarna av Lucinda Riley (Brasilien)
2. Den osynlige väktaren av Dolores Redondo (Spanien)
3. Den sista fristaden av Tracy Chevalier (Amerika)
4. Destination: Chile av Katy Colins (Chile)
5. Fyren mellan haven av M.L. Stedman (Australien)
6. München av Robert Harris (Tyskland)
7. Vågornas viskningar av Tamara McKinley (Australien)
8. Saffransköket av Yasmin Crowther (Iran/Afghanistan)
9. Den blå färgen av Tracy Chevalier (Frankrike)
10. Maestro av Geir Tangen (Norge)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar