torsdag 24 augusti 2017

Helgfrågan vecka 34


Inte nog med att jag hunnit med min kvällsvila ikväll men vi har också hunnit med att skiva en hel massa purjolök att ha i frysen. Så nu ska jag ägna mig lite åt bloggen igen och då är det Mias Helgfråga som står på tur. Frågorna lyder

Vilken är din bästa bok tv-serie?
När vi nu ändå är inne på fyrkantigt tittande så kör vi Bonusfrågan med:
Vilken är din bästa bok film?

---------------------

De här frågorna är egentligen så fel de kan bli för mig eftersom jag inte tittar speciellt mycket på tv. Men något svar ska jag väl få ihop.

1. Bästa bok tv-serie är en som jag både såg och läste för ganska länge sedan,  nämligen Shogun. Boken är skriven av James Clavell och eftersom jag älskade Shogun gick jag sen vidare och läste alla hans böcker. Och serien var lika underbar med Richard Chamberlain i huvudrollen.




2. Jag ser filmer ännu mer sällan än tv så det här var riktigt svårt. Det får bli den senaste jag såg, nämligen Dolda tillgångar. Boken Dolda tillgångar (titeln är länkad till min recension av boken) är skriven av Margot Lee Shetterly och även om den var bra så tyckte jag faktiskt att filmen var bättre.








15 kommentarer:

  1. Shogun älskade jag ockdå, både som bok och som film. Gillade hans andra böcker också.

    SvaraRadera
  2. Det var en klurig fråga i helgen!

    SvaraRadera
  3. Shogun ja, efter jag hade sett den serien så var jag tvungen att läsa hela Asiensviten :)

    SvaraRadera
  4. Har inte sett något av det du tipsar om :)

    SvaraRadera
  5. Jag tittar knappt aldrig på tv heller men en och annan film och tv-serie kan det bli.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig, Shogun var så bra :) Och Richard Chamberlain var ju inte fel i rollen heller. Dolda tillgångar beställde jag på DVD, men har inte hunnit se den än, det måste jag göra. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  7. Vill gärna läsa Dolda tillgångar, men har inte kommit mig för än.

    SvaraRadera
  8. Shogun var så himla bra, både som bok och film ;) Dolda tillgångar vill jag se!

    SvaraRadera
  9. Shogun har jag något svagt minne av, och att boken (som syrran läste) var i tegelstensformat.

    SvaraRadera
  10. Shogun skulle jag gärna sett. har inte ens läst böckerna

    SvaraRadera
  11. Har varken sett eller läst dina tips. Dolda tillgångar skulle jag vilja se.

    SvaraRadera
  12. Dolda tillgångar var verkligen bra. Så bra så jag tvekar att läsa boken!

    SvaraRadera
  13. Shogun funderade även jag på, men valde en annan serie istället.

    SvaraRadera
  14. Inte hört om någon av dem :) Får kolla upp närmare :)

    SvaraRadera