onsdag 2 augusti 2017

Semester och nästan bloggfria dagar


De senaste dagarna har det varit ganska lugnt här på bloggen och man kan väl säga att jag nästan hållit lite "semester" från bloggen. Och det har varit likadant annars också, det är inte mycket som har blivit gjort. Till stor del beror det nog på att maken gått på semester och att vi då umgåtts mer än vad vi i vanliga fall hinner med. I måndags var vi till Zinkvit som vi i vanliga fall aldrig hinner på grund av deras öppettider. Och så tog vi en runda på stan och handlade när nu maken för en gångs skull var ledig en vardag, Så nästan hela måndagen gick åt till det. Igår tog vi det bara lugnt och läste mycket. Alltså börjar det nu bli dags att komma igång och få lite gjort. I och för sig är det kanske inte så smart att försöka komma igång idag eftersom brorsan ska komma på besök men han kommer hit för att "jobba" (hjälpa maken att ta in vinterveden i vedboden) så jag hinner kanske hålla på med mitt också.
Så idag ska jag försöka

Läsa ut Calendarias hus och börja på Makaber
Skriva och publicera minst en recension
Skriva färdigt ett par recensioner där rec.dag är längre fram den här månaden
Månadens sammanfattning juli
Månadens bästa bok juli
Rensa ut smala bokhyllan i hallen


Sedan får vi se hur mycket jag får gjort eller om jag får nånting gjort överhuvudtaget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar