onsdag 16 augusti 2017

Tack Postnord!

Jag insåg idag att rec.ex-högen som jag har på stolen bredvid mig i köket har minskat så mycket att jag snart är klar med den. Och jag kände mig duktig i alla fall i nästan 10 sekunder, tills jag insåg att minskandet inte bara berodde på att jag varit duktig och läst mycket utan det fanns också en annan orsak till minskningen och den orsaken heter Postnord. I och med att postgången hos oss just nu är näst intill icke existerande. Vanliga brev tar 8-10 dagar att komma fram eller så försvinner de helt.  Igår fick vi t ex en faktura som vi fått avisering om av avsändaren för 8 dagar sedan. Det intressanta var att det syntes tydligt på kuvertet att den vid något tillfälle legat ute i regn och blivit blöt och därefter torkat så man undrar ju var det brevet varit under dessa 8 dagar.

Det här betyder alltså att det inte tillkommer något nytt i högen. Högen har alltså minskat från det här


till det här



Undrar hur länge det tar innan brevbärningen fungerar som den ska igen...

Jag får nog tacka Postnord för att rec.ex-högen minskar!


1 kommentar: